Målet med prosjektet er å leggja til rette for kopling mellom eldre kraftinstallasjonar og reiselivsbedrifter.
– Prosjektet synar god bevaring gjennom bruk, seier assisterande riksantikvar Audun Skeidsvoll. – Det gjer det enklare å nå kulturminne som i dag er vanskeleg tilgjengeleg for publikum, slik at industriarven kan bli ein del av nye opplevingsprodukt i reiselivet. Ein grunnleggjande føresetnad for arbeidet er at dei nyttar lokale aktørar for å skapa eigarskap og gi identitet til opplevingane.
Tidlegare har Riksantikvaren gitt tilskot til forprosjekt med kr. 100 000 i 2020, tilskot til første prosjektår i 2021 med kr. 800 000 og tilskot til andre prosjektår med kr. 600 000 i 2023.
Prosjektet har utvikla produktpakker, marketsføring og formidling av vasskrafthistoria, blant anna fire geografiske turforslag som koplar på reiselivsaktørane som deltar i prosjektet. Dei fire turforslaga er Hardanger (Tyssedal, Odda, Ullensvang og Eidfjord), Sognefjorden (Høyanger og Årdal), Ryfylke (Flørli, Sauda og Suldal) og Jøssingfjorden.
Tilskotet prosjektet får i 2024 vil gå til å vidareutvikla opplevingsprodukta.
– Vi ber om at fylkeskommunane også prioriterer dokumentasjon, kunnskapsutvikling og læring i prosjektavslutninga, seier Skeidsvoll. – Dette er eit prosjekt som mange kan lære av for å styrke kulturmiljø som eit reiselivsmål.
Dette er Riksantikvarens satsing på verdiskaping:
Verdiskaping i kulturmiljøer er en tilskuddsordning over statsbudsjettet. Riksantikvaren har som mål at verdiskapingsprosjektene skal være gode eksempler på kulturmiljøenes rolle i samfunnsutviklingen.
Verdiskaping er et viktig verktøy i arbeidet med de nye bevaringsstrategiene. Strategien for kystens kulturmiljø er på høring.
Riksantikvaren skal legge til rette for gode prosjekter for kulturmiljøbasert næring, distriktsutvikling og omstilling i lokalsamfunn. Samarbeid med Sametinget, fylkeskommunene og nasjonale partnere står sentralt i satsingen, og skal styrke kunnskapsutvikling, læring og formidling.